e-Loket app: FAQ

​FAQ

Zit je met een vraag? Hieronder vind je een overzicht van de meest frequente vragen van gebruikers van onze LM e-Loket app. Misschien zit jouw vraag hier wel bij?
  • Waar kan ik de app downloaden?

    Ga naar de app store op je smartphone en zoek op ‘LM e-Loket’. De app wordt gekenmerkt door een blauw icoon ‘LM/ML’. Nog gemakkelijker is om de app rechtstreeks te downloaden via de pagina e-Loket app: ​Download de app​.

  • Is de app betalend?

    Nee, de app is gratis.

  • Hoe moet ik me registreren voor de app?

    Wanneer je de app hebt geïnstalleerd, verschijnt er een icoon op je startscherm. Wanneer je op dat icoon drukt, open je de LM e-Loket app. De eerste keer moet je je aanmelden via de itsme-app of via je federaal token. Lees hier hoe je het token kunt aanvragen.

    Heb je je al geregistreerd op het e-Loket via onze website​, dan kun je nog gemakkelijker inloggen met enkel je rijksregister en hetzelfde wachtwoord als je e-Loket account. Zie ook pagina Hoe werkt de app? onder ‘registreer je’.

  • Het lukt me niet om voor de app te registreren. Wat nu?

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je je niet kunt registreren:

    1. Het wachtwoord voldoet niet aan de criteria. Geef een wachtwoord in dat wel voldoet aan de criteria: cijfercombinatie van minimaal 4 en maximaal 6 cijfers.
    2. Je gebruikte rijksregisternummer voor registratie werd al een keer geregistreerd. Neem in dit geval contact op met je ziekenfonds.
    3. De ingegeven wachtwoorden komen niet overeen. Probeer opnieuw.
    4. Niet alle velden zijn ingevuld. Vul alle velden in.
    5. Je hebt reeds een oudere versie van de app geïnstalleerd. In dit geval dien je de app te updaten via je app store. 
    6. Je digitale token is vervallen. Vraag een nieuwe aan via CSAM​.

    Lukt het nog steeds niet via je smartphone? Misschien helpt volgende omweg wel: via het e-Loket op onze website​ kun je een profiel aanmaken. Bij het aanmaken van dat profiel wordt je doorverwezen naar het overheidsplatform CSAM. Eenmaal de koppeling met je eID is gemaakt, kun je veilig inloggen op je persoonlijk e-Loket profiel. Dezelfde logingegevens zijn dan geldig voor de registratie van je app.

  • Waarom is de koppeling met eID belangrijk?

    Gezien er vertrouwelijke gegevens terug te vinden zijn in de LM e-Loket app, is het belangrijk om deze op een veilige manier te kunnen raadplegen. Door de app eenmalig te koppelen aan je eID (en in te loggen met je digitale identiteitskaart, een token of de Itsme-app), kun je deze gegevens veilig en zonder zorgen raadplegen. 

  • Moet ik lid zijn van LM om gebruik te maken van de app?

    Ja. De e-Loket app is een gratis dienst van LM en biedt een overzicht van alle terugbetalingen gekoppeld aan je ziekenfonds. Het is dus belangrijk dat je lid bent.

  • Hoe kan ik me inloggen op de app?

    Je kunt je na registratie op twee manieren inloggen op de app:

    • Via je zelf gekozen pincode
    • Via vingerafdrukdetectie

    Beide manieren zijn veilig. Voor meer informatie zie ook de pagina e-Loket app: Hoe werkt de app?

  • Ik slaag er niet in om me in te loggen op de app. Hoe komt dit?

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom je niet kunt inloggen op de app:

    1. Je pincode klopt niet. Probeer het opnieuw. Opgelet: wanneer je drie keer een poging doet maar je er niet in slaagt om de juiste pincode in te geven, wordt je account geblokkeerd. Neem in dit geval contact op met je ziekenfonds.
    2. Je vingerafdrukdetectie werkt niet (goed). Reinig je scherm en probeer opnieuw. Werkt dit niet? Dan is er vermoedelijk iets mis met de scanner op je toestel. Kies een pincode om in te loggen.
    3. Je internetverbinding werkt niet of staat niet aan. Zet je internetverbinding aan of probeer op een ander moment opnieuw in te loggen.
    4. Er doet zich een technisch probleem voor waardoor de app tijdelijk niet werkt. In dit geval kun je het probleem signaleren aan je ziekenfonds. We zoeken zo snel mogelijk een oplossing.
  • Verbruikt de app veel data (3G / 4G)?

    Nee, de app is zo gebouwd dat er een zo min mogelijke verspilling van data aan te pas komt. 

  • Ik ben mijn pincode vergeten. Wat nu?

    Je kunt steeds een nieuwe pincode aanvragen via ‘pincode vergeten?’. Je wordt dan doorverwezen naar andere aanmeldmogelijkheden via CSAM of via je bestaande e-Loket profiel en kunt op die manier een nieuwe pincode instellen.

  • Kan ik mijn pincode veranderen voor de app?

    Ja, dit kun je te allen tijde doen via de instellingen van je app.

  • Kan ik mijn gegevens wijzigen via de app?

    Je kunt je standaardcontactgegevens wijzigen via de app, zoals je telefoonnummer, gsm-nummer of e-mailadres. Om je bankrekeningnummer te wijzigen, contacteer je je ziekenfonds.

  • Hoe ontvang ik automatische meldingen via de app?

    Wens je automatische meldingen te ontvangen wanneer er iets wijzigt in je overzicht of wanneer je een bericht van je ziekenfonds ontvangt? Open dan het hamburgermenu bovenaan links in je app. Selecteer daar je instellingen en vink de optie ‘meldingen’ aan. Meer vragen over de werking van de app? We verwijzen je graag door naar de pagina e-Loket app: Hoe werkt de app?​

  • Ik zie geen overzicht van mijn e-attesten. Hoe komt dit?

    Nog niet alle zorgverstrekkers gebruiken het e-attest of digitale doktersbriefje. Ben je zeker dat je al een e-attest gekregen hebt? Check ook of je in het juiste jaartal aan het zoeken bent.

  • Zijn mijn gegevens veilig in de app?

    Ja. De registratie in de app is gekoppeld aan het veilige overheidsplatform CSAM via je identiteitskaart, een token of de Itsme-app. Daardoor zijn je gegevens veilig en kun je ze zonder zorgen raadplegen. Ons privacybeleid vind je hier terug of in de app onder ‘instellingen’.

  • Zie ik ook een overzicht van de (terug)betalingen van mijn gezinsleden?

    Via de app kun je je eigen dossiergegevens raadplegen. Daarnaast zie je ook de terugbetalingen verschijnen voor je gezinsleden ten laste indien ze op je rekeningnummer als titularis gestort zijn. Het is niet mogelijk om, zoals je dat wél kunt in de webversie van het e-Loket, te filteren op gezinsleden aangesloten bij LM. Om per persoon dossiergegevens te raadplegen, dient ieder gezinslid zich afzonderlijk te registeren in de app.​

  • Kan ik blauwe klevers of LM-enveloppen bestellen via de app?

    Neen. Dit kun je enkel via het e-Loket op de website of door rechtstreeks contact op te nemen met je ziekenfonds.

  • Kan ik het overzicht van mijn (terugbetalingen) afdrukken?

    Niet rechtstreeks via de app. Je kunt wél een screenshot maken van je overzicht en die screenshot afdrukken.

Toch nog een vraag?

Aarzel niet en neem contact op met je ziekenfonds.

e-Loket: jouw elektronisch dossier

Heb je je al geregistreerd op het e-Loket via onze website​? Dan kun je nog gemakkelijker inloggen met enkel je rijksregisternummer (zonder spaties, punten of streepjes) en hetzelfde wachtwoord als je e-Loket account.

e-Loket login