e-Loket app: Hoe werkt de app?

Stap 1: download de app

Om de app te kunnen gebruiken, dien je hem eerst te downloaden via de app store (zie ook de pagina e-Loket app: ​Download de app​).

Hiervoor heb je een vlotte internetverbinding nodig. Wij raden je aan om de app te downloaden wanneer je op een Wifi-netwerk zit, en niet wanneer je gebruik maakt van je 3G of 4G netwerk.

Het downloaden van apps in het algemeen kost namelijk behoorlijk veel van je beschikbare mobiele data.

e-Loket startscherm

Stap 2: registreer je

Wanneer je de app hebt geïnstalleerd op je smartphone of tablet, verschijnt er een icoon op je startscherm. Wanneer je op dat icoon drukt, open je de LM e-Loket app. De eerste keer moet je je aanmelden via de itsme-app of via je federaal token. Lees hier hoe je het token kunt aanvragen.

Heb je je al geregistreerd op het e-Loket via onze website​? Dan kun je nog gemakkelijker inloggen met enkel je rijksregisternummer (zonder spaties, punten of streepjes) en hetzelfde wachtwoord als je e-Loket account.
 

e-Loket pincode

Stap 3: inloggen

Eenmaal geregistreerd, kies je een pincode om in te loggen of kun je je vingerafdruk ingeven. De pincode bestaat uit maximaal 6 cijfers. Vanaf nu ben je ingelogd op de app. 

Wanneer je een volgende keer wil inloggen op de LM e-Loket app, zul je meteen op het loginscherm terecht komen waar je je pincode of vingeridentificatie dient in te geven.

Een korte rondleiding doorheen de app

Gelukt om in te loggen? Dan ben je klaar om de app te ontdekken! Wanneer je de juiste pincode of je vingerafdruk ingeeft, kom je meteen terecht op het overzicht van je persoonlijke terugbetalingen door je ziekenfonds.

Via de app kun je je eigen dossiergegevens raadplegen. Daarnaast zie je ook de terugbetalingen verschijnen voor je gezinsleden ten laste indien ze op je rekeningnummer als titularis gestort zijn. Het is niet mogelijk om, zoals je dat wél kunt in de webversie van het e-Loket, te filteren op gezinsleden aangesloten bij LM. Om per persoon dossiergegevens te raadplegen, dient ieder gezinslid zich afzonderlijk te registeren in de app.

Bedragen in het groen zijn terugbetalingen door je ziekenfonds (bv. een terugbetaling van je doktersbezoek of één van onze vele aanvullende tegemoetkomingen voor brillen, sportabonnementen enz.). Bedragen in het rood en met minteken zijn betalingen van jou aan je ziekenfonds.

e-Loket overzicht terugbetalingen

Je kunt een detailoverzicht raadplegen van je betaling of terugbetaling door op het pijltje uiterst rechts te drukken. Zo zie je wat er juist betaald of terugbetaald werd, wanneer dit precies gebeurde en - indien van toepassing – wie de zorgverstrekker was. Bij een betaling staat hier ook een omschrijving waarvoor de betaling precies geldig was.

Bovenaan links in de app zie je een hamburgerknop staan. Wanneer je hier op klikt, opent een overzicht van alle zaken die je kunt raadplegen in de app. Zo zul je zien dat je naast je terugbetalingen ook een overzicht van je persoonlijke e-attesten kunt raadplegen. Deze zijn opgesplitst per jaar.

e-Loket detail

Onder ‘mijn gegevens’ staan al je geregistreerde contactgegevens. Je kunt deze te allen tijde wijzigen in de app. Ook het geregistreerde bankrekeningnummer waarop alle terugbetalingen gestort zullen worden, staat hier vermeld. Om je bankrekeningnummer te wijzigen, neem je persoonlijk contact op met je ziekenfonds.

Wil je je pincode opnieuw instellen? Ga dan naar 'mijn instellingen'. Wanneer je op ‘mijn ziekenfonds’ klikt onder de rubriek ‘onze websites’, word je doorverwezen naar de website van LM.

e-Loket overzicht algemeen

Uitloggen

We raden je aan steeds uit te loggen wanneer je klaar bent. Druk daarvoor op het tandwiel rechts bovenaan. Zit je nog met vragen over de app? Ga zeker eens een kijkje nemen op onze FAQ-pagina​, of neem contact op met je ziekenfonds.