Een rit nodig?

oude man in groene old timer

Een hopper helpt je op weg

Hop-in richt zich naar iedereen die zich moeilijk kan verplaatsen. Binnen onze organisatie ligt de nadruk op medisch vervoer. De vrijwilligers voeren je naar de dokter, de kinesist, tandarts of het ziekenhuis en begeleiden je zelfs tot aan de consultatieruimte. Ook voor niet-medisch vervoer kan je beroep doen op Hop-in. Samen boodschappen doen, een kappersafspraak of op bezoek bij vrienden: onze chauffeur doet het allemaal. Maar let op: we behandelen altijd met voorrang aanvragen voor medisch vervoer!

Vervoer is mogelijk elke weekdag tussen 6 uur en 20 uur en in het weekend van 7 uur tot 19 uur. 

man helpt oude vrouw uit auto
  • Wat moet ik betalen?

    • Om gebruik te maken van de dienstverlening van Hop-in vragen we een administratieve kostenvergoeding. Vanaf 1 januari 2025 dient u aan Hop-in geen lidgeld meer te betalen. Een administratieve kost van 1,50 euro wordt aangerekend per ritaanvraag of reeks. Een ritaanvraag kan gedefinieerd worden als een van volgende mogelijkheden:  

      - enkele rit:

      - rit met ook een ophaalaanvraag (heen- en terugrit):

      - een reeks ritten: zijnde; 

    • meerdere ritten van eenzelfde plaats naar eenzelfde plaats en terug (heen-en terugritten
    • meerdere ritten van eenzelfde plaats naar eenzelfde plaats (enkele ritten)

    Vertrekuren binnen dezelfde reeks mogen steeds verschillen.  
     
    Medisch reeksenvervoer kan in periodes van 2 maanden worden aangevraagd per reeks. Deze reeksen worden niet automatisch verlengd na 2 maanden, u dient dit zelf aan te vragen.  
     
    Sociaal reeksenvervoer kan enkel in periodes van maximaal 2 weken worden aangevraagd. Deze reeksen worden niet automatisch verlengd na 2 weken, u dient dit zelf aan te vragen.  

    • We rekenen het effectief aantal gereden kilometers van de vrijwilliger aan. Let wel, we rekenen van het huis van de vrijwilliger, tot de vrijwilliger terug thuis is. We rekenen daarvoor €0,4293 euro/km. Uiteraard zoeken we een vrijwilliger die in de buurt woont.
    • Vraag je de vrijwilliger om te wachten terwijl je op consultatie bent? Dan rekenen we een wachtvergoeding van 1,50 euro per begonnen half uur (3 euro/uur). Voor ondersteuning rekenen we dit als een vaste vergoeding per begonnen uur.
    • Andere kosten, zoals een drankje, worden niet aangerekend – niet door de organisatie en niet door de vrijwilliger.
    • Je betaalt enkel op factuur. Deze worden per e-mail of per post verzonden door vrijwilligersorganisatie Hop-in. Vanaf 1 januari 2025 is het niet meer mogelijk om cash te betalen aan de vrijwilligers. Je zal bij de boeking van de rit steeds een prijsindicatie ontvangen. Let op: dit is een schatting. Indien een vrijwilliger moet omrijden, langer moet wachten, of wij onvoldoende informatie krijgen om een juiste prijsindicatie te maken, bijvoorbeeld een ongekend einduur, dan zal de effectieve facturatie uiteraard hoger liggen.  
  • Algemene betalingsvoorwaarden

    • Voor niet-tijdig betaalde facturen ontvang je een betalingsherinnering. 
    • Voldoe je de facturen niet, dan worden toekomstige ritaanvragen geblokkeerd.
  • Terugbetaling

    Voor georganiseerd vrijwilligersvervoer kan je Hop-in inschakelen. In gevallen van niet-dringend ziekenvervoer kan je een terugbetaling aanvragen van 0,25 euro per kilometer. Hiervoor dien je een ingevuld aanvraagformulier in bij je LM-kantoor.

    Voor vervoer naar een hersteloord of centrum voor kortverblijf dat niet aansluit op een ziekenhuisopname geldt die terugbetaling niet. 

  • Wat als ik wil annuleren?

    • Als je de annulatie meer dan 24 uur voor de rit doorgeeft, worden er geen kosten aangerekend. 
    • Wanneer je echter laattijdig de afspraak annuleert wordt een kost van 1,50 euro aangerekend. Wanneer een vrijwilliger voor de deur staat en je niet thuis bent, wordt de verplaatsing van de vrijwilliger aangerekend bovenop de annulatiekost van 1,50 euro per rit. 
  • Wat als ik het tijdstip wil wijzigen?

    Het wijzigen van een afgesproken tijdstip kan alleen met Hop-in zelf gebeuren. Contacteer Hop-in telefonisch op 09 235 72 82 of via e-mail: hopin@lm.be

    Afspraken worden nooit rechtstreeks met vrijwilligers gemaakt. 

  • Wat als er geen vrijwilliger is?

    • We trachten onze service optimaal te organiseren, maar onze dienstverlening blijft afhankelijk van de beschikbaarheid van onze vrijwilligers.
    • Als de vrijwilliger te laat is, vragen we jou om ons te contacteren zodat we kunnen nagaan waar het probleem zich voordoet en hoe we het kunnen oplossen.
  • Hoe vraag ik een rit aan?

    • Bij voorkeur vraag je de rit tijdig aan, reken hiervoor minstens drie werkdagen voor je afspraak.
    • Je kan Hop-in bereiken op verschillende manieren: telefonisch op 09 235 72 82, via e-mail: hopin@lm.be, of via onderstaand formulier. Bezorg ons voldoende gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, samen met de concrete gegevens van de afspraak zelf. Op die manier kunnen we duidelijke afspraken maken met jou en met de vrijwilliger. Wanneer je een paar keer dezelfde afspraak wil aanvragen, kan dat telefonisch op 09 235 72 82 of via e-mail: hopin@lm.be. Je geeft de juiste data door!
    • Heb je speciale noden (gebruik van een inklaprolstoel of rollator), dan moet je dit melden. 
    • Een rit kan je ook op elk moment van de dag aanvragen via onderstaand formulier. Let op: je rit is pas geregistreerd op het moment dat je bevestiging krijgt.

    We regelen de rest voor jou. Op die manier hoef je maar één keer contact op te nemen. Na je aanvraag zoeken we de juiste vrijwilliger.

  • Akkoord

    Wie een beroep doet op de vrijwilligerswerking van Hop-in verklaart zich akkoord met deze afspraken.

Vul onderstaand formulier in om een rit aan te vragen, doe dit minstens 3 werkdagen op voorhand.

Adres van ophaling