Een rit nodig?

oude man in groene old timer

Een hopper helpt je op weg

Hop-in richt zich naar iedereen die zich moeilijk kan verplaatsen. Binnen onze organisatie ligt de nadruk op medisch vervoer. De vrijwilligers voeren je naar de dokter, de kinesist, tandarts of het ziekenhuis en begeleiden je zelfs tot aan de consultatieruimte. Ook voor niet-medisch vervoer kan je beroep doen op Hop-in. Samen boodschappen doen, een kappersafspraak of op bezoek bij vrienden: onze chauffeur doet het allemaal. Maar let op: we behandelen altijd met voorrang aanvragen voor medisch vervoer! Dat wil zeggen dat je ten vroegste 5 werkdagen voor de rit een aanvraag kan doen voor niet-medisch vervoer. 

Vervoer is mogelijk elke weekdag tussen 6 uur en 20 uur en in het weekend van 7 uur tot 19 uur. 

man helpt oude vrouw uit auto
  • Wat moet ik betalen?

    • Om gebruik te maken van de dienstverlening van Hop-in vragen we per kalenderjaar een kleine bijdrage als lidgeld. Dat zorgt ervoor dat onze vrijwilligers optimaal verzekerd zijn. Het lidgeld bedraagt 15 euro. Als LM-lid krijg je een terugbetaling van 10 euro. Als je het lidgeld hebt betaald, kan je van onze beide diensten (vervoer en ondersteuning van een Hopper) gebruikmaken.
    • We rekenen het effectief aantal gereden kilometers van de vrijwilliger aan. Let wel, we rekenen van het huis van de vrijwilliger, tot de vrijwilliger terug thuis is. We rekenen daarvoor 0,4265 euro per kilometer. Uiteraard zoeken we een vrijwilliger die in de buurt woont.
    • Vraag je de vrijwilliger om te wachten terwijl je op consultatie bent? Dan rekenen we een wachtvergoeding van 1,5 euro per begonnen half uur (3 euro/uur). Voor ondersteuning rekenen we dit als een vaste vergoeding per begonnen uur.
    • Andere kosten, zoals een drankje, worden niet aangerekend – niet door de organisatie en niet door de vrijwilliger.
    • Je betaalt na elke afspraak cash aan de vrijwilliger en krijgt in ruil een ontvangstbewijs. Bij betalingsproblemen of vragen kan je ons altijd contacteren.
  • Algemene betalingsvoorwaarden

    • De factuur van het lidgeld dient binnen de maand na verzending betaald te zijn via overschrijving.
    • De kosten per afspraak worden rechtstreeks verrekend met de vrijwilliger na de rit.
    • Voor niet-tijdig betaalde facturen ontvang je een betalingsherinnering. Hiervoor rekenen we een administratieve kost van 2,50 euro aan.
    • Indien de factuur na deze termijn nog niet betaald is, nemen wij verder gerechtelijke stappen. De kosten hieraan verbonden worden aan jou doorgerekend.
    • Bij niet-betaling van de factuur kan je uitgesloten worden van onze dienstverlening.
  • Terugbetaling

    Voor georganiseerd vrijwilligersvervoer kan je Hop-in inschakelen. In gevallen van niet-dringend ziekenvervoer kan je een terugbetaling aanvragen van 0,25 euro per kilometer. Hiervoor dien je een ingevuld aanvraagformulier in bij je LM-kantoor.

    Voor vervoer naar een hersteloord of centrum voor kortverblijf dat niet aansluit op een ziekenhuisopname geldt die terugbetaling niet. 

  • Wat als ik wil annuleren?

    • Als je ons de dag voordien voor 12 uur de annulatie doorgeeft, worden geen kosten aangerekend. Als je door overmacht, dat wil zeggen door omstandigheden waar je niets aan kan doen, de afspraak dient te annuleren, worden ook geen kosten aangerekend.
    • Wanneer je echter laattijdig de afspraak annuleert of wanneer een vrijwilliger voor de deur staat en je niet thuis bent, wordt de verplaatsing van de vrijwilliger of een forfait van 5 euro aangerekend als hij nog niet vertrokken was.
  • Wat als ik het tijdstip wil wijzigen?

    Het wijzigen van een afgesproken tijdstip kan alleen met Hop-in zelf gebeuren. Contacteer Hop-in telefonisch op 09 235 72 82 of via e-mail: hopin@lm.be

  • Wat als er geen vrijwilliger is?

    • We trachten onze service optimaal te organiseren, maar onze dienstverlening blijft afhankelijk van de beschikbaarheid van onze vrijwilligers.
    • Als de vrijwilliger te laat is, vragen we jou om ons te contacteren zodat we kunnen nagaan waar het probleem zich voordoet en hoe we het kunnen oplossen.
  • Hoe vraag ik een rit aan?

    • Bij voorkeur vraag je de rit tijdig aan, reken hiervoor minstens drie werkdagen voor je afspraak.
    • Omdat medisch vervoer voorrang krijgt, kan je niet-medische ritten ten vroegste 5 werkdagen voor de rit aanvragen. Je kan Hop-in bereiken op verschillende manieren: telefonisch op 09 235 72 82, via e-mail: hopin@lm.be, of via onderstaand formulier.Bezorg ons enkele algemene gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, samen met de gegevens van de afspraak zelf. Op die manier kunnen we duidelijke afspraken maken met jou en met de vrijwilliger. Wanneer je een paar keer dezelfde afspraak wil aanvragen, kan dat telefonisch op 09 235 72 82 of via e-mail: hopin@lm.be. Je geeft het aantal keer en de juiste data door.
    • Een rit kan je ook op elk moment van de dag aanvragen via onderstaand formulier. Let op: je rit is pas geregistreerd op het moment dat je bevestiging krijgt.

    We regelen de rest voor jou. Op die manier hoef je maar één keer contact op te nemen. Na je aanvraag zoeken we de juiste vrijwilliger.

  • Akkoord

    Wie een beroep doet op de vrijwilligerswerking van Hop-in verklaart zich akkoord met deze afspraken.

Vul onderstaand formulier in om een rit aan te vragen, doe dit minstens 3 werkdagen op voorhand.

Adres