Klachten

Klachten?

​​LM streeft ernaar om al haar leden steeds een kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden. Ben je ontevreden over onze dienstverlening? Laat het ons weten. Aan de hand van jouw klachten kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren.
  • Wanneer een klacht indienen?

    Je kunt een klacht indienen als je niet tevreden bent over een handeling, prestatie of dienstverlening van LM. Je denkt bijvoorbeeld dat we jou te weinig hebben terugbetaald, dat de regels niet juist zijn toegepast op een van je dossiers of dat een van onze medewerkers jou niet correct heeft geholpen. 

  • Hoe kun je een klacht indienen?

    • Je kunt je klacht eenvoudig indienen via dit contactformulier.
    • Je kunt ook een klacht indienen door het volgende formulier in te vullen:  

    Verstuur het via mail naar je ziekenfonds via onderstaande e-mailadres (zie meer info)
    OF
    Druk het af en verstuur het via de post naar je ziekenfonds (adres zie meer info). 

    • Je kunt er ook voor kiezen om je klacht mondeling in te dienen, maar als we die niet onmiddellijk kunnen afhandelen, dan vragen we jou een schriftelijke bevestiging.
  • Hoe wordt je klacht opgevolgd?

    Om je klacht op te volgen maken wij gebruik van een klachtenprocedure. Hieronder vind je het verloop van de procedure: 

    1. Ontvangst van je klacht: je contacteert LM en je geeft een beschrijving van je klacht.
    2. Registratie van je klacht: LM registreert je klacht. Elke klacht krijgt een uniek nummer. 
    3. Behandeling van je klacht:
      • Je krijgt een ontvangstmelding binnen de 8 dagen. 
      • De klachtencoördinator van je ziekenfonds waakt over de correcte uitvoering van de klachtenprocedure. 
      • LM contacteert je binnen de 45 dagen om je mee te delen welk gevolg aan jouw klacht wordt gegeven. Als je niet akkoord gaat met het antwoord van LM kun je je richten tot de ombudsdienst van de Landsbond van Liberale Mutualiteiten. 
    4. Jaarlijkse analyse van de klachten: LM maakt ieder jaar een analyse van alle klachten om de dienstverlening ​gericht te kunnen verbeteren.

    De uitgeschreven procedure kun je steeds opvragen bij je ziekenfonds of kun je hier downloaden: 

    Heb je geen antwoord ontvangen? Misschien is  de mail in je spam of ongewenste berichten terechtgekomen?

  • Meer info?

    Je kunt een klacht indienen als je niet tevreden bent over een handeling, prestatie of dienstverlening van LM.

    LM Plus
    Klachtendienst
    Geraetsstraat 20
    3500 Hasselt
    T 011 70 54 51
    totuwdienst@LMPlus.be

    LM Oost-Vlaanderen
    Dienst klachtenbemiddeling
    Brabantdam 109
    9000 Gent
    T 09 223 19 76
    klachten.ov@lm.be​

    LM MUTPLUS.be
    Koninginneplein 51-52
    1030 Brussel
    T 0471/51.82.33
    403-qualitycontrol@mutplus.be

    Ben je het niet eens met het antwoord van LM dan kan je contact opnemen met de ombudsdienst.

    Landsbond van Liberale Mutualiteiten
    Ombudsdienst 
    Livornostraat 25
    1050 Brussel
    T 02 542 86 00
    ombudsdienst@mut400.be