My LM: je digitale ziekenfonds, 24/7 toegankelijk

Ontdek My LM, je digitale ziekenfonds !

Geen tijd om je te verplaatsen naar een kantoor of contact op te nemen met je ziekenfonds?
Raadpleeg je medisch dossier en dat van je gezin, print je blauwe kleefzegels, genereer een overzicht van je terugbetalingen en veel meer, rechtstreeks via My LM. 24/7, waar en wanneer je maar wil.

MyLMCampagne_aanmeldingspagina

Je registreren voor My LM?

Start vandaag nog met het aanmaken van een account. 
Weet je niet hoe dat moet? Laat je begeleiden door Max, je digitale assistent, die alles stap voor stap uitlegt in de video hiernaast.

Ontdek hier hoe je te registreren voor My LM in zes eenvoudige stappen!

Wat kan je allemaal doen met My LM?

  • Pas je gegevens aan

    Als je verhuist, je telefoonnummer wijzigt of een nieuw bankrekeningnummer opent, kan je gemakkelijk je gegevens aanpassen in een paar klikken via My LM. Het actueel houden van je gegevens verbetert de communicatie met je ziekenfonds, vermindert het risico op fouten bij betalingen en correspondentie, wat zorgt voor een optimale dienstverlening voor jou en al onze andere leden.

    Waar kan je je gegevens aanpassen? 
    Mijn profiel > Mijn profiel bewerken > Mijn instellingen > bewerken.

  • Genereer een overzicht van je terugbetalingen

    Je kan gemakkelijk een overzicht genereren van al je terugbetalingen via het tabblad "Terugbetalingen". 
    Dit overzicht gaat tot 2 jaar terug in je terugbetalingshistoriek. 

    Opgelet: je vindt enkel terugbetalingen terug in My LM die LM zelf heeft gestort op je rekeningnummer. Andere zaken, zoals terugbetalingen volgens de derdebetalersregeling, zal je niet in het overzicht te zien krijgen.

    Klik je op een specifieke terugbetaling, dan worden er meer details van die terugbetaling weergegeven: het bedrag dat werd terugbetaald, de begunstigde (bijvoorbeeld jijzelf of andere gezinsleden voor wie je het ziekenfondsdossier beheert), de datum van de behandeling in kwestie en de naam van de behandelende arts.

    Sommige terugbetalingen worden weergegeven in een andere kleur (grijsachtig). 
    Dit geeft aan dat ze nog in behandeling zijn (meestal zijn dit betalingen waarvan aangegeven wordt dat ze de dag zelf worden uitgevoerd).
    Hou er rekening mee dat als je een PDF-overzicht genereert, terugbetalingen pas worden opgenomen in dat overzicht vanaf de dag nadien.

    Filter
    Je hebt de mogelijkheid om het overzicht van je terugbetalingen te filteren op:

    • Type verzekering
    • Persoon (leden die je toegang hebben gegeven tot hun ziekenfondsdossier)
    • Betaalstatus
    • Zorgverlener (naam van de zorgverlener)
    • Datum (datum waarop de behandeling werd uitgevoerd).
  • Check de status van je LM-verzekeringen (Hospitaal-Plus en Denta Plus)

    Als je één van onze LM-verzekeringen hebt afgesloten, vind je onderaan de pagina via het tabblad "Ziekenfondsdossier" alle informatie over je LM-verzekeringen (status, terugbetalingen, ...).

  • Check of je recht hebt op de verhoogde tegemoetkoming

    Heb je recht op de verhoogde tegemoetkoming? Controleer ook dit via het tabblad "Ziekenfondsdossier" van My LM.

  • Check of je in orde bent met je Globaal Medisch Dossier (GMD)

    Raadpleeg de status van je Globaal Medisch Dossier (DGM) en of je er één hebt aangemaakt bij je arts, 24/7 beschikbaar via het tabblad "Ziekenfondsdossier" van My LM.

    Andere specifieke terugbetalingen
    Krijg een handig overzicht via My LM.

  • Krijg een handig overzicht van je betaalde remgeld

    Hou een oogje in het zeil dankzij de remgeldteller via My LM en krijg een visualisatie van wanneer de maximumfactuur (MAF) voor jou en je gezinsleden (indien je toegang hebt tot hun ziekenfondsdossier) werd bereikt. 
    Deze teller geeft de status van de terugbetaalde remgelden aan en informeert je ook als bepaalde limieten zijn bereikt wat in sommige gevallen kan leiden tot volledige terugbetaling van je medische kosten door je ziekenfonds!

    Ga naar het tabblad "Ziekenfondsdossier" en klik op de roze knop "Betaalinfo & remgeldteller" via My LM.

    Let op: Deze remgeldteller is enkel nauwkeurig voor je hele gezin als alle leden zijn aangesloten bij LM.

  • Volg zelf je medische akkoorden op

    Raadpleeg een overzicht van al je lopende en aflopende medische akkoorden voor geneesmiddelen, prestaties met wachttijd, logopedie, revalidatie en zorgtrajecten.

  • Ontvang correspondentie digitaal via de My LM inbox

    Wil je een melding ontvangen wanneer een terugbetaling of uitkering betaald is, of wanneer er een nieuw document beschikbaar is via My LM?
    Na je registratie bij My LM zal je bepaalde communicaties van je ziekenfonds automatisch via je My LM inbox ontvangen. 
    Belangrijke, officiële communicatie zoals herinneringen voor betalingen of het afleveren van officiële documenten wordt je uiteraard nog altijd per post bezorgd.

    Goed om weten: Door een My LM-account aan te maken, ga je er automatisch mee akkoord om zoveel mogelijk communicatie via de My LM inbox te ontvangen. 
    Je kan dit uiteraard nog steeds aanpassen door aan te geven in je voorkeuren van My LM dat je briefwisseling wel nog op papier wenst te krijgen.
    Voor meer informatie over hoe je dit doet: bekijk de video waarin Max je een rondleiding geeft door My LM.

    Opgelet: door je voorkeur aan te passen naar "op papier", zal je geen tijdelijke EZVK meer kunnen ontvangen via je My LM inbox.

  • Druk zelf je blauwe kleefzegels af

    Dringend kleefzegels nodig? Druk ze vanaf nu zelf af in slechts enkele klikken via My LM. 
    Toch liever nog "the old way" en wat meer tijd? Je kan je blauwe kleefzegels ook bestellen via My LM. We bezorgen ze met veel plezier binnen de 10 (werk)dagen in je brievenbus.

    Ga naar het tabblad "Selfservice" !

  • Bestel je (tijdelijke) Europese ziekteverzekeringskaart

    Vertrek je binnenkort op reis? Met je Europese ziekteverzekeringskaart (EZVK) op zak worden je kosten voor onvoorziene medische zorg rechtstreeks verrekend met het buitenlands ziekenfonds. Je kan je (tijdelijke) EZVK aanvragen via My LM.

    Om je tijdelijke EZVK via My LM te ontvangen:

    Zorg ervoor dat je in je profielvoorkeuren de knop "digitaal" voor je My LM Inbox hebt geactiveerd. Als je dit niet doet, ontvang je geen communicatie via de My LM Inbox en ontvang je dus geen tijdelijke EZVK. Je ontvangt je tijdelijke EZVK binnen een half uur in je My LM Inbox.

  • NIEUW: Vul je inlichtingenblad uitkeringen voor je aanvraag arbeidsongeschiktheid (volledig) digitaal in

    Wanneer je zwanger of (langdurig) ziek bent en je het getuigschrift arbeidsongeschiktheid door je behandelende arts hebt laten invullen, zal je ziekenfonds meer informatie vragen om je dossier arbeidsongeschiktheid op te kunnen stellen aan de hand van een inlichtingenblad uitkeringen.

    Meer informatie over wat te doen bij arbeidsongeschiktheid.

    Dit inlichtingenblad kan je opvragen bij je ziekenfonds, invullen op papier en ondertekend terugsturen via de post. Daarnaast kan je het ook volledig digitaal invullen via My LM. Dat is sneller én zorgt voor meer duidelijkheid over wat je nu precies moet doen om in orde te zijn met je aanvraag arbeidsongeschiktheid.

    Via My LM krijg je twee opties:

    • Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van het document, vul het verder aan op papier en bezorg het ondertekend via de post aan je ziekenfonds. 
    • Vul het inlichtingenblad meteen volledig online in. In slechts enkele stappen geef jij alle nodige inlichtingen. Je kan het document meteen veilig digitaal ondertekenen en bezorgt het zo automatisch aan je ziekenfonds die het voor jou zal gebruiken als opstartdocument voor je dossier arbeidsongeschiktheid.

    Je ziekenfonds neemt vervolgens contact op met jou om aan te geven of je arbeidsongeschiktheid al dan niet wordt erkend.

  • NIEUW: Breng ons op de hoogte van je gezinssamenstelling en -inkomsten om zo je dossier arbeidsongeschiktheid te vervolledigen

    Kreeg je inmiddels een erkenning arbeidsongeschiktheid van de adviserend-arts van je ziekenfonds? Dan zal je ziekenfonds vragen om formulier 225 te bezorgen. Dit formulier brengt in kaart hoe je gezinssamenstelling en -inkomsten eruitzien. Op basis van die gegevens wordt jouw uitkering berekend.

    Meer informatie over wat te doen bij arbeidsongeschiktheid.

    Dit aanvraagformulier kan je opvragen bij je ziekenfonds, invullen op papier en ondertekend terugsturen via de post. Daarnaast kan je het ook volledig digitaal invullen via My LM. Dat is sneller, duidelijker én zorgt voor meer duidelijkheid over wat je nu precies moet doen om in orde te zijn met je aanvraag arbeidsongeschiktheid.

    Via My LM krijg je twee opties:

    • Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van het document, vul het verder aan op papier en bezorg het ondertekend via de post aan je ziekenfonds. 
    • Vul het formulier 225 (gezinssamenstelling en -inkomsten) meteen volledig online in. In slechts enkele stappen geef jij alle antwoorden op onze vragen. 
      Geen bijlagen? Dan kan je het document meteen veilig digitaal ondertekenen en bezorg je het zo automatisch aan je ziekenfonds die het automatisch toevoegt aan je dossier. 
      Moet je bijlagen bezorgen? Download dan de printversie van je ingevulde document, onderteken het, voeg je bijlagen toe aan de printversie en stuur alles samen op naar je ziekenfonds via de post. Eens dit document met bijlagen ontvangen wordt door je ziekenfonds, wordt het toegevoegd aan je dossier.
  • Vul je medische vragenlijst na 10 weken arbeidsongeschiktheid (volledig) digitaal in

    Ben je arbeidsongeschikt? Dan moet je verplicht een medische vragenlijst invullen na 10 weken arbeidsongeschiktheid ter voorbereiding van je controle bij de adviserend-arts van je ziekenfonds.

    Die medische vragenlijst kan je opvragen bij je ziekenfonds, invullen op papier en ondertekend terugsturen via de post. Maar dankzij My LM kan het ook sneller! 

    Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van de vragenlijst en vul hem aan op papier om hem vervolgens te verzenden naar je ziekenfonds via de post.

    Of vul je medische vragenlijst meteen volledig online in. In slechts vier stappen geef jij alle antwoorden op onze vragen, onderteken je dit officiële document op een veilige manier en verstuur je het zo volledig automatisch naar je ziekenfonds.

    Zij zorgen ervoor dat je vragenlijst terechtkomt bij je adviserend-arts.

    Geen gedoe meer met printers die niet werken of post die niet aankomt en altijd in orde met deze verplichte (zorg)administratie in geval van arbeidsongeschiktheid.

  • NIEUW: Doe je aanvraag voor een gedeeltelijke werkhervatting of activiteit tijdens je arbeidsongeschiktheid (volledig) digitaal

    Ben je arbeidsongeschikt? Of je nu een gedeeltelijke werkhervatting/activiteit tijdens je arbeidsongeschiktheid een eerste keer aanvraagt of een al bestaande aanvraag wenst te verlengen of te wijzigen, in elk geval dien je daarvoor het bestemde aanvraagformulier te bezorgen aan je ziekenfonds. In sommige gevallen zal je daar ook enkele bijlagen aan moeten toevoegen.

    Dit aanvraagformulier kan je opvragen bij je ziekenfonds, invullen op papier en ondertekend terugsturen via de post. Daarnaast kan je het ook volledig digitaal invullen via My LM. Dat is sneller, duidelijker én zorgt voor meer duidelijkheid over wat je nu precies moet doen om in orde te zijn met deze aanvraag.

    Via My LM krijg je twee opties:

    • Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van het document, vul het verder aan op papier en bezorg het ondertekend via de post aan je ziekenfonds.
    • Vul je aanvraag gedeeltelijke werkhervatting meteen volledig online in. In slechts enkele stappen geef jij alle antwoorden op onze vragen. 
      Geen bijlagen? Dan kan je het document meteen veilig digitaal ondertekenen en bezorg je het zo automatisch aan je ziekenfonds. 
      Moet je bijlagen bezorgen? Download dan de printversie van je ingevulde document, onderteken het, voeg je bijlagen toe aan de printversie en stuur alles samen op naar je ziekenfonds via de post.

    Je ziekenfonds zorgt ervoor dat het document verder wordt verwerkt. 

  • NIEUW: Breng je domiciliëring voor je ledenbijdrage, hospitalisatieverzekering, tandzorgverzekering en de Vlaamse Sociale Bescherming meteen in orde

    Wil je een automatische betaalopdracht instellen voor één of meer contracten afgesloten met je ziekenfonds? Of wil je ze meteen allemaal per domiciliëring laten verlopen?

    Standaard wordt bij LM een domiciliëring per kwartaal aangeboden aan je bank. Je kan dit aan de hand van een aanvraagformulier in orde brengen voor jezelf en ook andere personen binnen je mutualistisch gezin.

    Dit aanvraagformulier kan je opvragen bij je ziekenfonds, invullen op papier en ondertekend terugsturen via de post. Daarnaast kan je de aanvraag ook volledig digitaal doen via My LM. Dat is sneller, duidelijker én zorgt voor minder administratieve rompslomp.

    Via My LM krijg je twee opties:

    • Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van het document, vul het verder aan op papier en bezorg het ondertekend via de post aan je ziekenfonds.
    • Vul het document Europese domiciliëring meteen volledig online in. In slechts twee klikken onderteken je dit officiële document op een veilige manier en verstuur je het zo volledig automatisch naar je ziekenfonds. Zij zorgen voor de verdere administratieve verwerking ervan.

    Wens je de periodiciteit van je domiciliëring te wijzigen? Neem dan contact op met je ziekenfonds.

  • NIEUW : Dien je ongevalsaangifte (volledig) digitaal in

    Arbeidsongeschikt of medische kosten omwille van een ongeval? Bij een ongeval veroorzaakt door een derde mag je ziekenfonds de ziektekosten en betaalde uitkeringen terugvorderen via de verzekeraar van de persoon verantwoordelijk voor het ongeval. Op basis van de ongevalsaangifte weet je ziekenfonds al het nodige om dit administratief in orde te brengen voor jou, zodat jij je kan focussen op herstel.

    Dit document wordt je normaliter automatisch opgestuurd, maar kan je ook opvragen bij je ziekenfonds. Je dient dit dan in te vullen op papier en te ondertekenen om het vervolgens via de post op te sturen naar je ziekenfonds. Daarnaast kan je de ongevalsaangifte ook meteen volledig digitaal doen via My LM. Dat is sneller, duidelijker én zorgt voor minder administratieve rompslomp.

    Via My LM krijg je twee opties:

    • Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van de aangifte, vul het verder aan op papier en bezorg het ondertekend via de post aan je ziekenfonds.
    • Vul de ongevalsaangifte meteen volledig online in. In slechts enkele stappen onderteken je dit officiële document op een veilige manier en verstuur je het zo volledig automatisch naar je ziekenfonds. Zij zorgen voor de verdere administratieve verwerking ervan.

    Word je omwille van het ongeval gehospitaliseerd? Vergeet je hospitalisatie dan zeker niet te melden aan je ziekenfonds. Heb je een hospitalisatieverzekering bij LM? Geef dit dan ook zeker aan wanneer je je hospitalisatie meldt.

  • NIEUW: Bezorg ons je verklaring op eer voor recht op de verhoogde tegemoetkoming (volledig) digitaal

    Heb je een laag inkomen en denk je recht te hebben op de verhoogde tegemoetkoming maar ontvang je die niet automatisch? 

    Je kan je status verhoogde tegemoetkoming checken via My LM onder het tabblad “Ziekenfondsdossier” of opvragen bij je ziekenfonds. Word hier bevestigd dat je (nog) niet geniet van dit recht? Dan kan je een verklaring op eer verhoogde tegemoetkoming invullen en bekijkt je ziekenfonds alsnog of je hier recht op hebt of niet.

    Dit document kan je opvragen bij je ziekenfonds, invullen op papier en ondertekend terugsturen via de post. Daarnaast kan je het document ook volledig digitaal invullen via My LM. Dat is sneller, duidelijker én zorgt voor minder administratieve rompslomp.

    Via My LM krijg je twee opties:

    • Download een (gedeeltelijke) vooraf aangevulde digitale versie van het document, vul het verder aan op papier en bezorg het ondertekend via de post aan je ziekenfonds.
    • Vul je verklaring op eer verhoogde tegemoetkoming meteen volledig online in. In slechts enkele stappen geef jij alle antwoorden op onze vragen. 
      Geen bijlagen? Dan kan je het document meteen veilig digitaal ondertekenen en bezorg je het zo automatisch aan je ziekenfonds. 
      Moet je bijlagen bezorgen? Download dan de printversie van je ingevulde document, onderteken het, voeg je bijlagen toe aan de printversie en stuur alles samen op naar je ziekenfonds via de post.

    Opgelet: de verklaring op eer is slechts 2 maanden geldig, te rekenen vanaf de datum dat je het document hebt ingediend.

Volg Max, onze digitale assistent

Ontdek samen alle mogelijkheden van My LM

Je kent Max misschien al, je digitale assistent. Volg hem doorheen My LM en ontdek alle mogelijkheden die op dit digitale platform worden aangeboden. 
Hij zal ook hier en daar in My LM verschijnen om je te begeleiden en op de hoogte te houden van nieuwe functionaliteiten.

Vraag het aan Max

Zit je met een vraag over My LM? Lees de FAQ rond het registreren en aanmelden bij My LM
Vind je het antwoord op je vraag niet meteen terug? Stel je vraag dan hieronder aan Max!

Opgelet : voor vragen specifiek voor je ziekenfonds rond uitkeringen of terugbetalingen, vul dit formulier in voor de meest snelle afhandeling!