LM Plus Upgrade IT-systeem

Om jou een nog betere digitale dienstverlening te bieden, zijn we op 1 januari 2024 overgeschakeld op een nieuw IT-systeem.

Momenteel werken we hard om de onvermijdelijke achterstand van de omschakeling weg te werken, ook 's avonds en in het weekend. Om die reden is er in de namiddag voorlopig geen telefonische beschikbaarheid van een aantal diensten. Door de vele vragen kan het ook zijn dat je even aan de lijn hangt. Je kan ons steeds bereiken via info@LMPlus.be of via een kantoor in je buurt.

Na de omschakeling zullen je medische kosten sneller uitbetaald kunnen worden. Je zal op elk moment een stand van zaken van jouw volledige dossier online kunnen raadplegen en onze medewerkers zullen nog meer kunnen inzetten op een persoonlijke dienstverlening. Geen zorgen, jij kiest hoe digitaal je wil gaan.

Getuigschriften van verstrekte medische hulp (doktersattesten, attesten kinesitherapie, attest tandarts,...) zijn twee jaar geldig. Door de omschakeling naar onze nieuwe programma's zullen terugbetalingen van attesten en e-attesten met vertraging uitbetaald worden. Na de update van onze programma's mag je opnieuw rekenen op een vlotte terugbetaling van je getuigschriften.

Vrouw drinkt een kop koffie aan haar laptop

My LM: zo maak je een nieuw account aan

✔ Ga naar My LM en klik op de knop 'Aanmelden'.

✔ Kies je regio: LM Plus. Klik onderaan op 'Maak een account aan'. Deze eenmalige stap is verplicht aangezien je oude gebruikersnaam en wachtwoord niet meer actief zijn.

✔ Geef je rijksregisternummer in en klik op 'Volgende'. Geen zorgen, dit is een veilige omgeving.

✔ Kies een gebruikersnaam (zonder spaties) én een wachtwoord. Herhaal je wachtwoord. Klik op 'Volgende'.

✔ Staat je e-mailadres niet correct ingevuld? Neem dan eerst contact op via dit formulier.

✔ Zijn je contactgegevens wel correct? Kies dan hoe je je account wil activeren (via mail of via SMS), aanvaard de voorwaarden en klik op 'Account aanmaken'.

✔ Gebruik daarna de ontvangen link of code om je account te activeren. Geen mail ontvangen? Check eerst je spam voor je contact met ons opneemt.

✔ Gebruik je nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord om een eerste keer aan te melden. Bij een volgende bezoek kan je ook inloggen via andere veilige toepassingen.

Alle voordelen van het vernieuwde systeem

Alle voordelen van de upgrade van ons IT-systeem op een rij

Veelgestelde vragen

  • Waarom doen we deze upgrade?

    Het gezondheidslandschap beweegt snel. Technologie en digitalisering zijn daarbij essentieel. Ook als ziekenfonds willen we die stap vooruitzetten. Zo kunnen we je nog sneller, beter en efficiënter helpen. Om onze dienstverlening kwaliteitsvol en futureproof te houden, hebben we dus een nieuw IT-systeem nodig. Eentje dat vandaag en morgen met ons én met jullie kan meegroeien.

  • Wat verandert er concreet?

    Na de omschakeling naar het nieuwe IT-systeem zullen we je sneller kunnen uitbetalen. Onze medewerkers zullen dankzij meer inzicht in je dossier de dienstverlening nog persoonlijker kunnen uitvoeren. Daarnaast is er ook My LM, het vernieuwde en verbeterde e-Loket met veel meer functionaliteiten.

  • Welke impact is er op vlak van bereikbaarheid en dienstverlening?

    Als lid kan je wat hinder ondervinden tussen 18 december en 5 januari. Onze medewerkers zullen dan tijdelijk geen essentiële taken kunnen uitvoeren. Weet wel dat we ook tijdens deze periode zoveel mogelijk tot je dienst staan.

  • Wat betekent de omschakeling voor de uitbetaling van je uitkering?

    Op 19 december betaalden we de uitkering voor december eenmalig in een keer uit. Dat wil dus zeggen dat er geen betaling is eind december. De eerstvolgende uitbetaling volgt in de tweede helft van januari.

  • Wanneer worden mijn briefjes voor terugbetaling zorgen ten laatste terugbetaald?

    Door de omschakeling naar onze nieuwe programma's zullen terugbetalingen van attesten en e-attesten met vertraging uitbetaald worden. Na de update van onze programma's mag je opnieuw rekenen op een vlotte terugbetaling van je getuigschriften. Geen zorgen, getuigschriften van verstrekte medische hulp zijn twee jaar geldig. 

Maak kennis met Max

Max is de nieuwe digitale mascotte van de Liberale Mutualiteit. De persoonlijke assistent die je informeert, begeleidt en ondersteunt als lid van ons ziekenfonds. Ook tijdens de upgrade van ons IT-systeem gidst hij je door het hele proces. Met nieuws over de verschillende fases, berichten over eventuele hinder en een snel antwoord op al je vragen.

Heb je een vraag? Stel ze dan rechtstreeks aan Max via onderstaand invulformulier.

Sam met idee