Nieuw IT-systeem van de Liberale Mutualiteit
Waarom doen we deze upgrade?
Het gezondheidslandschap beweegt snel. Technologie en digitalisering zijn daarbij essentieel. Ook als ziekenfonds willen we die stap vooruitzetten. Zo kunnen we je nog sneller, beter en efficiënter helpen.
Om onze dienstverlening kwaliteitsvol en futureproof te houden, hebben we dus een nieuw IT-systeem nodig. Eentje dat vandaag en morgen met ons én met jullie kan meegroeien.
Ontdek het nieuwe digitale loket van LM :

Krijg hulp van Max
Max is de nieuwe digitale mascotte van de Liberale Mutualiteit. De persoonlijke assistent die je informeert, begeleidt en ondersteunt als lid van ons ziekenfonds.
Ook tijdens de upgrade van ons IT-systeem gidst hij je door het hele proces. Met nieuws over de verschillende fases, berichten over eventuele hinder en een snel antwoord op al je vragen.
Veelgestelde vragen
-
Welke impact is er op de bereikbaarheid van mijn ziekenfonds?
De upgrade naar het nieuwe IT-systeem is gebeurd! Alle kantoren zijn opnieuw open en je kan ons dus zeker bereiken via telefoon, e-mail of gewoon in jouw LM-kantoor.
-
Welke impact is er op de dienstverlening van mijn ziekenfonds?
De dienstverlening van je ziekenfonds wordt geoptimaliseerd, wat het voor jou eenvoudiger zal maken om terugbetalingen aan te vragen of voor bepaalde zaken volledig zelfstandig je administratie in orde te brengen. Nog meer voordelen voor jou en je gezin!
-
Welke impact is er op de uitbetaling van mijn uitkering?
Uitkeringen worden vanaf nu opnieuw uitbetaald.
Normaal gezien heb je voor de maand december je uitkering éénmalig ontvangen op 19/12/2023. Tussen 20/12/2023 en 07/01/2024 konden geen uitkeringen betaald worden door de upgrade van ons IT-systeem. Indien je niet betaald bent geweest op 19/12/2023, neem contact op met je ziekenfonds, zodat zij dit voor jou in orde kunnen brengen.
Voor het komende jaar (2024), bekijk de betaalkalender ziekte-uitkering werknemers en werklozen, en de betaalkalender invaliditeitsuitkering werknemers en werklozen.
-
Ik heb vandaag al een account via het e-Loket. Wat gebeurt er met mijn logingegevens na 1 januari 2024?
Het nieuwe digitale platform My LM is online. Om te kunnen inloggen, moet je eerst een account (opnieuw) aanmaken. Je oude e-Loket-account is verwijderd. Ontdek alle stappen om te registreren in deze explainer video.
Heb je vragen over je dossier? Neem dan rechtstreeks contact op met je ziekenfonds.
-
Wanneer worden mijn briefjes voor terugbetaling zorgen ten laatste terugbetaald?
Sinds 8 januari 2024 kunnen onze ziekenfondsen opnieuw ziektebriefjes terugbetalen. Let op: sinds 15 december konden onze mutualiteiten geen uitbetalingen meer uitvoeren. Het kan daarom wat langer duren dan normaal vooraleer jij jouw geld zal ontvangen, gezien onze mutualiteiten hun achterstand zullen moeten inhalen. Alvast bedankt voor jouw begrip!
Toch nog een vraag?
Stel ze rechtstreeks aan je persoonlijke assistent Max via onderstaand invulformulier.
Opgelet: voor vragen specifiek aan je ziekenfonds rond uitkeringen of terugbetalingen, gelieve dit contactformulier in te vullen voor de snelste afhandeling.