Podcast De Comeback genomineerd voor een Kortom Award

Meer over

Regio

Jouw favoriete podcast De Comeback is genomineerd voor een Kortom Award, de prijs voor straffe communicatiecampagnes! De Comeback maakt kans op de Kortom Communicatieprijs, waarbij een vakjury een project uit de socialprofitsector beloont. Uit de laureaten selecteert ook het grote publiek hun favoriet. Die organisatie ontvangt de Publieksprijs.

In De Comeback volgt LM Plus ziekenfonds het verhaal van een M/V/X die uit het spreekwoordelijke dal kruipt om een berg te gaan beklimmen. Iemand die na een voorval, accident of ziekte terug het leven oppikt. Wat overkwam die persoon? Hoe is die persoon met die gewijzigde situatie omgegaan? Hoe vergaat het hen nu? Maar ook…hoe reageer je als omgeving het best op iemand die zoiets meemaakt?

De thema’s die in De Comeback worden aangesneden zijn zeer divers: van leven met een eetstoornis over de impact van endometriose op een zwangerschapswens, de diagnose ziekte van Parkinson tot het leven hernemen na een ernstig brandwondenincident of suïcidepoging. Het opzet van de podcastserie De Comeback is vooreerst informatief-narratief, maar er schuilen in elke aflevering concrete tips.

De podcast werd volledig in-house gemaakt. Om de kwaliteit te garanderen, liet LM Plus de podcast screenen door een podcast-expert. Ook collega's en geïnterviewden konden feedback geven op het eindresultaat. Voor gevoelige afleveringen, zoals die over de suïcidepoging, won LM Plus ook info en expertise in bij het Vlaams Expertisecentrum Suïcidepreventie.

"Van het ontwerp voor het logo van De Comeback tot de montage en het inspreken van de voice-overs… alles is huisgemaakt door het team Communicatie van LM Plus ziekenfonds. Het is echt teamwork. We ontvingen bovendien al heel wat fijne feedback, zowel van leden als niet leden. Ze hebben uit de tips geleerd hoe ze het gesprek met iemand uit hun omgeving kunnen aanknopen. Of ze kijken nu op een andere manier naar bijvoorbeeld een verslaving." - Eline Bruneel, LM Plus ziekenfonds